Open Widget Area

Antreprenor în România


English

PULA

Uite că nu am mai scris de mult timp articole pe site și am decis că pentru 2020 să îmi fac un obicei și din asta. :))

ȘI din asta. Sper să am timp.

Acum vreau să spun câte ceva despre antreprenoriatul în România. Postul ăla, locul ăla de muncă pentru care te invidiază toti pentru că de obicei se presupune că ești plin de bani dar realitatea este că ești plin de muncă.

În Canada până la 30 de mii de dolari poți să lucrezi pe PFA. Nici nu trebuie să îți faci firmă. Pentru că statul încurajează pe antreprenori făcându-le taxe mai mici, ușurarea depunerii de acte prin internet, și în general totul e făcut și gândit să le sprijine activitatea pentru antreprenori și în general micii antreprenori, nu ăia mari care sunt rechini și care nu ajută economia. Pentru că în general ce e mare dă salarii mici, poluează mult, și cheltuiește banii pe vacanțe și discoteci. Antreprenorul mic tratează mult mai bine angajații, poluează mai puțin, și își cheltuie banii eventual pe sprijinirea altor antreprenori mici.

Eu mereu când cumpăr mâncare gătită sau legume sau fructe mă gândesc să iau de la micii întreprinzători.

Ei vor să își întrețină familiile și să trăiască, scopuri mult mai nobile decât să își mai cumpere încă un iaht așa cum face probabil un proprietar de supermarket mare.

Ca să faci o firmă cheltuiala e de aproximativ 10-15 milioane. 1000-1500 Ron.

Bani care cu siguranță nu ți se întorc așa repede din afacerea pe care intenționezi să o faci.

Eu le propun celor care încep afaceri să își promoveze întâi produsul cel puțin 1 an. Doi ani e ideal.

Creează mai întâi timp pentru consumatorul final în care să poată să asmilize informația, să se obinuiasca cu ideea, cu produsul tău.

Mi se pare foarte foarte important să creezi un concept în jurul produsului tău.

Evident, că faci din crez ce faci, nici nu mai încape în discuție.

Dacă pornești cu gândul “a, scot niște rochii că să mă îmbogățesc, că am auzit eu că și X a scos rochii și îi merge bine”, ai pierdut.

Conceptul e foarte important.

Eu, deși pictez de când mă știu eu, în momentul în care am hotărât că vreau să creez pentru KRISPATT, mi-am dat seama că e absolut necesar să creez un concept.

Nu era suficient să spun “luați de la mine că sunt frumoase și că vreau eu”.

M-am gândit la niște elemente de diferențiere.

E ultra important să te diferențiezi pe piață.

La mine elementele astea de diferențiere vin din însăși natură designului care e clar atipic și original, din faptul că sunt setată pe clientul care apreciază frumosul, și mai multe altele pe care nu vi le spun că na, am și eu secretele mele. :))

De asemenea am creionat în concept ideea de Love pe care am evidențiat-o în afară de slogan “Stand Up For Love” și prin adăugarea celor două inimioare.

Am știut că nu vreau să fiu percepută ca ceva pasiv, mă refer la brand, și acest slogan înseamnă “Ridica-te pentru Dragoste!”.

Este un îndemn, nu o descriere.

De asemenea, am pus două inimioare roșii care reprezintă ideea de egalitate, dragoste indiferent de indiferent, dar desigur și pentru o armonie cromatică și echilibru.

Denumirea de Krispatt am gândit-o și de la numele meu, folosit primele 4 litere din nume și prenume.

Dar și gândindu-mă la modul în care se manifestă cei cu diagnostic de autoimuna, și anume că sunt ușor crispați.

Ideea de la care am pornit eu, și cei care m-au urmărit cu siguranță își amintesc, a fost să donez mereu 30% din valoarea produselor către cercetare în scleroză multiplă sau pentru Asociații pentru Boli Neurodegenerative.

Între timp mi-am dat seamă că visul nu s-a pupat cu realitatea și a rămas să am doar din când în când acțiuni de sprijinire a acestora.

În fine, ar fi mult de spus, dar conceptul în care tu-antreprenor-îți gândești tot conceptul businessului e foarte important.

Sper să îți folosească sfaturile mele, Succes!

Cristina Patrascu

Despre Cristina Patrascu

Cristina Patrascu





Leave a Reply