Open Widget Area

Budapesta si Slovacia putin

English

Sunt in Budapesta pentru cateva zile. Am venit cu autocarul Eurolines pentru doar circa 97 de euro dus-intors. Aceste curse de linie mi se par competitive ca pret si chiar daca pentru mine a fost prima data cand am plecat cu ei, cred ca o sa mai merg si altadata.
Un mic minus ar fi durata mult prea mare pentru numarul de kilometri care se fac, dar e de inteles pentru ca rutele se stabilesc in asa maniera incat sa fie atinse cat mai multe localitati.
Pe Romania s-au facut 16 ore si mi se pare foarte mult dar este evident ca si starea drumurilor nationale si lipsa autostrazilor conteaza.

Sper sa prindem cu totii momentul in care in Romania se va circula civilizat pe autostrazi ca in oricare alta tara… civilizata.
Am plecat la ora 5 dimineata de pe strada Buzesti si am ajuns la ora 21.00 la granita cu Ungaria.

Se spune ca vamesii nu sunt foarte prietenosi de ani de zile si se pare ca asa si e. Am stat destul de mult la vama dar apoi am mers pe autostrada si pana in Budapesta se fac cam 3 ore jumatate , 4 ore.
Pregatirile pentru Craciun au inceput deja si chiar daca preturile sunt foarte mari, piata Vorosmarty e plina de turisti si arata foarte bine. Se vand dulciuri , vin alb sau rosu fiert, palarii si caciuli, carnati de toate felurile , si in general cam absolut orice se poate .
Ce o sa vedeti in filmulet printre standurile comerciantilor ,este un domn foarte dragut imbracat foarte elegant care vinde castane coapte si un “sirag” de fotografii de vanzare.

Apoi, am plecat pana in localitatea Nitra, al treilea oras ca marime si importanta al Slovaciei, dupa capitala Bratislava si Kosice .
Am plecat cu trenul de la Budapesta in Nitra si am facut doar 3 ore. Am un filmulet cu multe placinte pe care ei le numesc “zakusok” si care sunt foarte gustoase si interesante.
Mi-a placut calmul si civilizatia slovacilor si ma distra faptul ca fiecare astepta in statie (tramvai sau autobuz) fara sa se miste .
Slovacii imi par oameni care se feresc de orice conflict sau dispute, foarte linistiti si calmi .