Open Widget Area

De la Antreprenor la Antreprenor


English

Hei, salut!

photo-1489533119213-66a5cd877091

Iata ca am revenit cu mai multe pe care le promisesem in articolele mele de pe aici.

Si anume mai multe detalii despre KRISPATT, cum, cand, unde, si de ce.

Voi astazi poate ca v-ati odihnit, ati mancat bine, si v-ati uitat le televizor.

Eu astazi am lucrat si cam asta fac toate weekendurile.

Ma rog, mai si dorm, nu pot sa nu dorm avand in vedere ca in timpul saptamanii ma trezesc zilnic la 6 dimineata.

Mbun.

Am promis ca va scriu despre ce se poate scrie referitor la brandul pe care eu l-am gandit si pentru care creez si anume KRISPATT.

Experienta mea poate ajuta alti antreprenori, poate in domeniul hainelor, dar nu numai.

In orice domeniu ai activa impartasirea experientei mele in acest articol te va ajuta.

Daca o luam cu inceputul, inceputul se pierde in timp pentru ca exact exact nu stiu cand sa il fixez.

Poate 2007 cand vindeam tricouri unicat in magazine cu bucata.

Poate la 12 ani cand mama imi punea pensula in mana si ma lasa sa ma joc cu culorile.

Ah…Te rog sa ma ierti ca nu scriu cu diacritice, sper sa poti sa ma urmaresti chiar si asa.

Deci, acolo a inceput toata pasiunea asta a mea si s-a dezvoltat ulterior in liceu si facultate cand imi modificam hainele, mi le largeam, adaugam accesorii, cand ma plictiseam de ele le coloram si tot asa, ca imi era si inca imi e foarte greu sa ma despart de haine.

Ca sa revin cat mai in prezent, anul asta, in aprilie mai exact s-a dat drumul la KRISPATT oficial.

La modul ca am facut o pagina de facebook sa arate cat de cat mai ok si mi-am si creionat o strategie.

Cred ca cel mai importan lucru cand pleci la drum e sa te gandesti care e publicul tau tinta.

Care e consumatorul final pentru produsul tau?

Noi la KRISPATT ne adresam publicului tanar, de la 14 la 100 de ani, iubitorului de frumos, omului bun, omului educat, si cu venituri medii.

Si pentru ca am zis ca suntem “noi” si nu doar eu singura. Ok.

Eu sunt pe partea de creatie si cu hotararile finale.

In afara de mine mai sunt in momentul asta un baiat si o fata care se ocupa de lucruri mai pragmatice, cum ar fi aprovizionare de la furnizori, distributie si livrare.

Si o sa mai ni se alature si altii in echipa. E foarte mito si cool si extrem de important sa ai o echipa.

Cred ca o etapa foarte importanta de asemenea este sa ii stabilesti procedura de lucru.

De exemplu. Voi aduce marfa X de la furnizorul Y pe care o voi pune pe site/pagina de facebook/Instagram dup care voi vinde direct clientului final/in magazine/exclusiv pe online. Marfa o voi duce personal cu masina/livra prin curier/licra prin firme de curierat/etc.

E foarte important sa ai o procedura de lucru pentru ca odata stabilita, mintea ta e lasata sa stea linistita si sa produca idei si sa puna in aplicare.

Eu personal am gandit de la inceput un business pe care il voi lasa sa creasca organic, asta inseamnand fara sa fortez deloc, fara sa fac publicitate agresiva. Ma si adresez unui public educat, cum am zis, si cu siguranta e gresit sa imping mai mult decat e nevoie. Si sincer, nici nu genul meu.

Nu m-am speriat deloc daca in prima luna nu a cumparat nimeni. Si nu ma sperie nici daca vanzarile vor stagna in primii cinci ani ai businessului.

Nu mi-am propus o afacere de tip merch, cu alte cuvinte nu mi-am propus ca hainele KRISPATT sa mearga catre oamenii care vor sa le cumpere pentru ca ma stiu pe mine.

Mi-am propus sa creez un brand pur si simplu independent de imaginea mea, cu haine de foarte buna calitate, originale ca si concept, un brand de sine statator cu o comunitate loiala brandului.

Nu am gandit si nici nu voi gandi reduceri de iarna, de primavara, nici Black Friday.

Fara sa vreau sa fiu aroganta dar nici hainele Versace nu se vand la Black Friday si pe reduceri. :)

Serios, nu e aroganta.

Stiu doar foarte clar cata munca este in spatele fiecarui design, stiu ca vand calitate, si calitatea costa.

Si cand zic “costa” nu ma refer musai la pretul final al unui tricou pe care noi il dam cu 99 ron.

Oricine isi permite sa dea 99 ron pe un tricou, sa fim seriosi.

Eu cand zic “calitatea costa” ma refer exclusiv la costurile de timp si de energie pe care le implica.

Nu cred in reduceri pentru produse premium.

Probabil ca la un moment dat, cand vrei sa termini cu o colectie, desigur.

Daca ai un design de care esti sigur ca vrei sa il scoti din productie (desi… sunt anumite designuri la ora actuala la multe branduri renumite care se produc inca dupa 20-25 de ani de la prima aparitie) atunci poti sa termini stocul si da, poti oferi mult vanatele reduceri.

Exista haine mediocre pe care le descoperi in general in momente nasoale ale vietii :)) dar exista si haine care te obsedeaza si te marcheaza mult timp dupa ce le-ai descoperit.

Si eu am vrut sa ma plasez ca si creatie in aceasta ultima categorie.

Vreau si gandesc produsele KRISPATT ca niste evergreenuri si nu ca trend sau moda sau noutate.

(aici am facut o pauza pentru ca ma gandesc daca real e util pentru tine, cititorule, sa afli gandurile astea ale mele sau nu; as aprecia feedback ul tau, in orice situatie)

Am gandit de la inceput sa am o afacere de anumite sute de produse vandute lunar.

Nu mi-am dorit sa vand mii de bucati pentru ca am stiut ca nu dispun de un depozit, de logistica, si nu pot in moment sa o duc la un business de anvergura.

Pe masura ce a trecut timpul mi-am dat insa seama ca se poate duce la nivel de anvergura pentru ca nu e musai ca eu sa detin depozitul si nici logistica.

Deci, again, daca incepi cu baby steps, si totul facut mic, pas cu pas, incetisor, e varianta ideala.

Sa ii dai voie afacerii sa creasca in ritmul propriu, mai ales ca nu te iei la intrecere cu nimeni.

Si pentru ca am zis asta, foarte important! E ideal sa te duci catre o nisa total neacoperita.

Noi ne-am creat pur si simplu nisa. Hainele nu sunt imprimate cu desene facute pe calculator.

Daca imi propun sa vand 100 de produse lunar atunci am doua variante.

Fie sa le ridic pretul unitar in asa fel incat sa nu si le poata permita oricine. Vreau asta? Nu.

Pentru ca imi doresc sa fiu accesibila oricui si oamenii a se bucure real de aceasta experienta.

Fie pot sa realizez mai putine produse si sa las clientii sa le cumpere pe sistemul “primul venit, primul servit”.

Primul client care ne-a venit a fost o uriasa bucurie si ne bucuram de fiecare daca cand ne dam seama ca crestem.

Pe masura ce cresti iti dai seama de la luna la luna ca totul pare ca functioneaza mult mai usor dar in aceeasi masura o mica greseala care poate apare te poate lovi mai tare.

Pentru ca ai senzatia ca ai un sistem care functioneaza si o mica pietricica iti ajunge mai grea decat este.

Am spus-o pe canalul meu de YouTube, unde imi merge greu :))))

Asta e o mica medie dezamagire, ca nu pot sa cresc pe canalul de YouTube, insa, imi dau seama ca eu sunt singura acolo si e foarte greu sa realizezi singur chestii tari pe YouTube.

Dar deci am spus-o pe canalul meu de YouTube ca e oficial si pot sa o dau.

O sa colaborez cu S-Karp care este un brand romanesc, autohton, cum ne place noua, de pantofi.

Am discutat despre trei piloni de colaborare si in prima faza hainele KRISPATT vor fi expuse in unele magazine S-Karp precum si pe online ul lor. Acum, in decembrie.

In urmatoarea faza, adica de la anul, urmeaza colaborarea pe parte de pantofi si abia astept!

Si urmeaza si alte colaborari mega ultra tari, sanatosi sa fim!

Revenind.

Mi se pare ca daca vrei sa cresti mai repede decat natural si organic, poti sa te trezesti cu volum mare de comenzi pe care inca nu ai capacitateasa le gestionezi. Tu fiind inca mic.

Si daca nu ai lucrurile sub controlul tau e ceva nasol. Nasol tare pe parte economica.

Pentru noi, la propriu, fiecare client e foarte important.

Daca am momente de disperare? Nu, n-am. Serios, chiar n-am. Pentru ca eu avut de la bun inceput asteptari mai mult decat realiste. La modul ca am zis “bai, si daca nu o sa vindem nimic 5 ani de acum incolo va fi ok”.

Deocamdata n-a trecut nici macar un an. :)

Eu cred ca cea mai mare greseala e lipsa de rabdare. Cand vrei vrei vrei, iti doresti sa se intample repede de tot, incepi sa umfli ceva inexistent de fapt. Vad asta des, si vad asta si la amici de-ai mei.

Si mai cred, cred foarte tare, ca nu trebuie sa renunti la sursele tale de venit in speranta ca o sa dai lovitura cu activitatea X.

Pentru perioada urmatoare avem in vedere mai mult continut pe partea de prezentare efectiva a realizarii unui produs.

Am tot vorbit cu diversi oameni in ultima vreme care au fost foarte mirati cand le povesteam care e procesul de realizare si mi-au zis ca e musai sa le spun si potentialilor clienti.

Pentru ca e important e stiut toata munca asta din spate. Cum se picteaza mostra aia initiala si cum iti ia 3 zile pana zici “ok, gata!”. Cum apoi o fotografiezi si lucrezi pe poza ca sa ii adaugi culorile initiale.

Cand zic initial ma refer ca fiecare design este prima data pictat, realizat, cu culori speciale pentru material textil si abia apoi se face produsul de serie.

Cred ca e important ca consumatorul final sa stie etapele de realizare ale produslui pe care il cumpara de la tine.

De multe ori nu apreciem pentru ca pur si simplu nu stim ce a necesitat in materie de timp, energie, spatiu, bani, ca produsul sa ajunga la forma lui actuala.

Cred ca e important sa creezi atentie in jurul produsului tau.

Bucataria, da.

Eu pana mai prin vara ma gandeam ca nu are sens sa obosesc clientul cu “uite cat de greu am realizat produsul pentru tine!” Ma gandeam ca e ceva gresit si ca trebuie sa il las sa se bucure doar de rezultatul final.

Acum, imi dau seama ca nu doar ca nu este nici o oboseala ci poate sa fie o surpriza foarte frumoasa si sa il bucur chiar mai mult prezentandu-i toata aceasta experienta.

Va multumesc ca m-ati citit pana aici, sper sincer sa va ajte cu cate ceva toate informatiile prezentate aici.

Tinem aproape!

P.S. V-am zis ca o incerc sa postez cu regularitate si aici si iata! :)

Cristina Patrascu

Despre Cristina Patrascu

Cristina Patrascu





Leave a Reply